
Pénteken reggel hat órakor 66 évnyi folyamatos működés után leállt a Malév - jelentette be a társaság 2012. február harmadikán. A nemzeti intézménynek számító légitársaság csődje a becslések szerint a közvetlenül érintett több ezer dolgozó mellett közvetve néhány tízezer munkavállalót érinthet a beszállítókon keresztül. A cégnél dolgozók legtöbbje romantikával és szomorúan gondol vissza a repülős napokra, sokan pedig még nem tudják, speciális tudásukkal mihez fognak kezdeni a munkaerőpiacon. (A sorozatot Tuba Zoltán készítette az Origo számára.)


Farsang Erzsébet húsz évig volt a fehérneműosztályon raktáros, Farsang László repülőgépműszerész harminchét évet dolgozott a Malévnál. A csődről műszakban lévő barátjuk szólt nekik aznap hajnalban

Farsang László tesztrepülésen az 1970-es évek végén, felesége pedig kollégájával 1993 körül. László jelenleg Szlovákiában dolgozik repülőgépműszerészként, felesége továbbra is munkát keres

Leposa Attila 1968 óta repül, harminchárom évet a Malévnál dolgozott. Két típus főpilótája volt, majd vezető oktató. Szabadidejében továbbra is repül, de hivatásszerűen csak konkrét felkérésre menne el

Attila éppen egy prágai útra érkezett a repülőtérre, ahol közölték vele, hogy két órája van kiüríteni a szekrényét. Európa összes országában járt, egyelőre beteljesületlen álmai az Antarktisz és az Amazonas vidékének meglátogatása

Horváth Zoltán harminchárom évig dolgozott pilótaként. A csődről reggel a tévéből értesült, munkába menetel előtt. Jelenleg nyugdíjasként él, de nem zárkózna el egy itthon felkínált munkalehetőségtől

Horváth Zoltán 1994-ben kormányzati különgépen Göncz Árpád köztársasági elnökkel az Egyenlítő fölött, útban Balira, két hetes diplomáciai körúton

Balázs Ildikó nyolc évig dolgozott stewardessként. A leállásról reggel, otthon, a kollégái facebook-üzenetein keresztül értesült. Jelenleg irodai asszisztens a DHL-nél

Balázs Ildikó géplátogatáson a stewardess-tanfolyam alatt, 2004-ben

Várnai Ferenc pilóta negyvenkét évig volt a Malév munkatársa, éppen pihenőnapját töltötte, mikor a kollégái telefonon hívták a leállás miatt. Jelenleg nyugdíjas

Várnai Ferenc Egyiptomban 1984-ben egy Kairó-Áden járat során, még fedélzeti mérnökként

Balogh Gábor és felesége, Baloghné Jancsovics Tünde. Harminckét, illetve harminc évig voltak a Malévnál, Gábor mint főmunkatárs, Tünde mint HR-es vezető. Gábor azóta volt pl. uszodai pénztáros, Tünde pedig kutyakozmetikát visz

Tünde és Gábor az általuk szervezett egyik légiutaskísérő bálon 1986-ban

Limburger Lóránt, a Malév utolsó, megbízott vezérigazgatója 1993 óta dolgozott a cégnél. A leállásról a hajnali ülésen döntött az igazgatóság, melynek ő is tagja volt

Limburger Lóránt ground handling managerként Japánban 1996 környékén, miután sikeres szeződést kötött a Japánba induló charterjártatokról